Ergonomia w pracy w biurze

Praca stanowi ważną część naszego życia, a w firmie spędzamy ponad połowę każdego dnia. Szczególnie uciążliwa, męcząca i nie zawsze pozostająca bez wpływu na nasze zdrowie jest praca w biurze, zmuszająca nas do siedzenia na niezbyt wygodnym krześle przez wiele godzin dziennie. Dzięki nowoczesnemu podejściu, opartemu na doświadczeniach naukowych dzisiejsi pracodawcy zwracają coraz większa uwagę na ergonomię pracy, doceniając i rozumiejąc fakt, że wykonywanie obowiązków w komfortowych warunkach jest wydajniejsze, a pracownik nastawiony do nich bardziej optymistycznie.

Urządzenia biurowe

Podstawowym elementem każdego biura jest jego wyposażenie. Zaliczają się do niego zarówno meble, jak i urządzenia biurowe, które mogą mieć bardzo intensywny wpływ na nasze samopoczucie. Osoby zaglądające do punktów ksero z pewnością dostrzegają różnice w atmosferze takich miejsc, wypełnionych nagrzanym, przesyconym zapachem chemii powietrzem. W zdrowym, ergonomicznym biurze urządzenia biurowe powinny być oddalone od pracowników, a nawet umieszczone w sąsiednim pokoju. Rozwiązaniem jest również sprawnie działająca klimatyzacja, dostarczająca niezbędnego dla aktywności umysłowej tlenu.

Meble biurowe i dodatki

Meble to ważny aspekt podczas urządzania biura. Podstawę stanowi wygodne krzesło z ergonomicznym oparciem, najlepiej z dodatkowym zagłówkiem. Wielu nowoczesnych przedsiębiorców docenia też znaczenie takich detali, jak podnóżek energetyzujący czy podpórka pod plecy, pozwalające odprężyć się i odciążyć kręgosłup. Biurko koniecznie powinno być dostosowane wysokością do krzesła, a jego wnętrze wyposażone w szufladki i półki pozwalające na przechowywanie podręcznych materiałów biurowych.

Oświetlenie biura i cisza

W komfortowym biurze nie można też zapomnieć o oświetleniu i odpowiedniej atmosferze. Wspomniana klimatyzacja zapewni przepływ powietrza, najbardziej optymalną temperaturę i dotlenienie. Równie istotne jest też światło, które powinno być dostatecznie jasne, ale nie drażnić wzroku intensywnością i nieodpowiednim osłonięciem żarówek. Ważny jest też kolor światła. Najkorzystniej czujemy się w sąsiedztwie lamp tonacją przypominających światło dzienne. Ideałem byłby całodzienny dostęp tego ostatniego, jednak nie zawsze jest to możliwe. Atmosfera w biurze powinna sprzyjać pracy, dlatego warto pomyśleć o wyeliminowaniu wszelkich źródeł zbędnego hałasu. Przeszkadzać mogą głośno pracujące wentylatory, oczyszczacze powietrza, niszczarki, klimatyzacja, urządzenia biurowe, a nawet pozbawiona wykładziny podłoga, po której często chodzą pracownicy.

Bezcenne akcesoria biurowe

Ważne miejsce w urządzaniu ergonomicznego biura zajmują akcesoria biurowe. Te z pozoru drobne, a jednak niezwykle przydatne przedmioty potrafią diametralnie zmienić nasze codzienne życie, nie tylko usprawniając podstawowe czynności, ale i eliminując wiele takich, które są zbędne. Duży udział w naszym życiu mają komputery, dlatego pomocne w ich odpowiednim, komfortowym dla naszych oczu i postawy miejscu będą stojaki pod monitory, podstawki pod laptopy czy specjalne wózki na jednostkę centralną. Te ostatnie umożliwią przemieszczenie bez wysiłku całego komputera w inne miejsce. Na każdym biurku powinny znaleźć się takie drobiazgi, jak podkładka pod mysz, podstawka na książki i dokumenty, czy specjalna żelowa podkładka pod nadgarstek, dzięki której godzinami operująca myszką dłoń ma odpowiednie oparcie.


2017 segato.pl | artykuły biurowe |  | sprzęt biurowy |  | akcesoria dla firm  

Kopiowanie zawartości naszego sklepu lub jej części bez zgody właścicieli sklepu jest zabronione.Sklep internetowy Shoper.pl


Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony